Zorg als bedrijf van


Door de omslag naar vraagsturing en outputfinanciering wordt een bedrijfsmatig aangestuurde en uitgevoerde zorgverlening steeds belangrijker. Het kunnen beheersen van zowel kwaliteit van zorg als de kostprijs daarvan vraagt een andere zienswijze en nieuwe vaardigheden van zorgmanagers en professionals. De vraag is: hoe kunnen vraaggestuurde zorgprocessen zo worden ingericht, gemanaged en uitgevoerd dat kwaliteit en efficiency in balans zijn en beide worden gegarandeerd?
In dit boek beschrijft de auteur de implementatie van Planning en Control als besturingssysteem in de zorgsector. De sleutelbegrippen hierbij zijn: bedrijfsmatig benaderen en concretiseren van zorgprocessen. Het blijft niet bij theorie: de auteur beschrijft juist ook concrete instrumenten om de productiviteit van de zorginstelling of de zorgprocessen te onderzoeken en te managen.


Auteur T. van Dorsten
ISBN 9789031345847 Bindwijze Paperback / softback
54.99 Levertijd: Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis >> Meteen bestellen bij
Zorg als bedrijf
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Bedrijfskunde
Rubriek Management algemeen
NUR code 801
Betrokkenen Auteur: T. van Dorsten
Auteur: van Dorsten, T.
ISBN 9789031345847
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2005
Taal nl
Druk 1
Geïllustreerd Nee
Publicatie status Active
Zorg-als-bedrijf kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review