Zout, suiker, vet van



Voedselproducenten blijken er alles aan te doen om ons te verleiden en een plekje in onze maag te veroveren, en houden ons zo afhankelijk van zout, suiker en vet. Het aantal mensen met zwaar overgewicht, diabetes en hartziektes is zo schrikbarend toegenomen dat men spreekt van een heuse obesitas-epidemie. Al jaren worden grote voedselbedrijven als Nestlé, Oreos, Kellogs, Procter & Gamble, Coca- Cola en Mars aangesproken op het ongezonde voedsel dat ze op de markt brengen. Zij weerleggen de kritiek met het argument dat de consument de keuze maakt en zij enkel de markt bedienen.

Met schokkende feiten, cijfers en voorbeelden trekt Moss vergelijkingen met de tabaksindustrie
en maakt hij duidelijk hoe de voedselindustrie gebruikmaakt van een ingenieuze mix van wetenschap, marketing en opzettelijke onwetendheid om de supermarktschappen te vullen met ongezonde producten.

Michael Moss, onderzoeksjournalist van The New York Times, won de Pulitzer Prijs voor zijn artikel over het besmette vlees van hamburgers. Sinds 2000 schrijft hij regelmatig voor de krant en in het meer literaire The New Yorker waarbij hij zijn interesse steeds meer richt op de voedselindustrie


Auteur Michael Moss
ISBN 9789048819041 Bindwijze Digital download
4.49 Levertijd: Kijk op website voor meer informatie. >> Meteen bestellen bij
Zout, suiker, vet
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Non-fictie vrije tijd
Rubriek Eten en drinken algemeen
NUR code 440
Betrokkenen Auteur: Michael Moss
Auteur: Michael Moss, Michael
Vertaler: Elke Doelman, Elke
Redacteur: Elke Doelman
Vertaler: Aad van der Kooij, Aad
Vertaler: Nannie Nieland-Weits, Nannie
Vertaler: Aad van der Kooij
Vertaler: Nannie Nieland-Weits
ISBN 9789048819041
Bindwijze Digital download
Jaar uitgave 2013
Taal nl
Druk 1
Geïllustreerd Nee
Publicatie status Active
Zout-suiker-vet kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review