De kunst van overtuigen van

Business bibliotheek

Nieuwe ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. Waarom? Het idee is eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld of tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis...

John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle argumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat vervolgens zien hoe je deze tegenwerpingen - het zijn er maar liefst 24 - kunt neutraliseren: door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstand begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën. Dit boek sluit aan op Onze ijsberg smelt! en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.


Auteur John Kotter, John
ISBN 9789047008712 Bindwijze Paperback / softback
21.15 Levertijd: Wordt verstuurd binnen: Ca. 6 werkdagen
>> Meteen bestellen bij
De kunst van overtuigen
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Bedrijfskunde
Rubriek Onderhandelen en vergaderen
NUR code 806
Betrokkenen Auteur: John Kotter, John
Auteur: Lorne Whitehead, Lorne
Vertaler: Inez Platzer, Inez
ISBN 9789047008712
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2015
Taal nl
Druk 1
Geïllustreerd Nee
Publicatie status Active
De-kunst-van-overtuigen kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review